de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

donderdag 16 april 2020

CAS Kerst


Hallo Allemaal,

Een poosje geleden kocht ik een leuke  set stansen, die bleven maar liggen en vandaag laat ik de CAS kerstkaarten zien, die ik er mee maakte.


Ik gebruikte een laagje gouden spiegelkarton, daarop een laagje glitterkarton en daarop een laagje parelmoer glanskarton, verhoogd opgeplakt en de sneeuw stans gebruikt.


De tak gestanst uit bruin cardstock, daarop 2 rode kardinalen, gestanst uit rood glaskarton, de tekst en de ijskristal, gestanst uit goudkarton. Daarna kwam er nog een rand bovenaan, die er weer af ging, een strikje, dat was het ook niet, dus deze is écht CAS geworden..


Ik maakte er meteen 2, de linker verhoogd opgeplakt, bij de rechter (die ik eerst maakte) was ik dat vergeten.. (kaart 33+34).


..de gebruikte stansen..

Zijn jullie die lockdown ook zó zat ? Ik hoop toch echt dat Rutte volgende week beter nieuws heeft, hoelang kun je dit volhouden, om iedereen maar binnen te houden ?  en als je dan leest dat in de verpleeghuizen 5300 besmettingen zijn, dan helpt het ??

Wens iedereen een fijne dag, blijf gezond, Ansxx

Challenges:
Always Fun challenges (CAS) - Sparkles Christmas challenges (critters) - Fezziwigs Festive Frolics - The Holly & Ivy - Merry Little Christmas - 52 Weeks to Christmas - Christmas Crafts all year round - Crafty Sentiments - Fab 'N Funky (snow dots) - Crafty Friends - Winter Wonderland - Christmas 24 (sparkle) - Krafty Chicks (CAS) - Cute Card Thursday (Wings).

54 opmerkingen:

  1. Ook deze kaarten zijn mooi Ans. Voor jouw doen echt CAS!. Ik zie je helemaal bezig met nog een randje en een strikje maar ze zijn zo inderdaad helemaal goed.
    Ik ben ook heel benieuwd wat Rutte ons volgende week gaat vertellen. Ik ben het ook zat maar zie tegelijk ook niet hoe het dan moet. Alleen al als ik kijk naar het onderwijs....
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Ans heel mooi geworden beide kaarten. Het is niet gemakkelijk het thuis blijven, hoe het dadelijk allemaal moet gaan geen idee, vind ik ook wel weer spanend.
    Fijne dag groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie winterse kerstkaarten heb je met de stansen gemaakt, Ans!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik vind je kaartjes echt leuk!! Gaaf met die gaatjes.
    Ja wij zijn het ook erg moe..hier dromen we zelfs allemaal raar en eng. Zal de onrust ook zijn.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zeg, jij bent uit je comfortzone getreden! En wat is dat goed gelukt met deze 2 prachtige kaartjes. De linker toont door het verhoogde ietsjes mooier.
    Als Rutte goed nieuws heeft, schijnen jullie er in het noorden eerder en meer van te kunnen profiteren dan wij in Brabant.....
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fabulous Ans, love that background die you used and really gorgeous CAS ....x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, Ans opeens een ander kaartje dan we gewend zijn van je.Maar ik vindt deze ook heel mooi.
    Ik hou wel van een een beetje variatie.
    Afwachten wat Mark ons te vertellen heeft over 14 dagen.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie cas kaarten heb je gemaakt met deze mooie mallen. Het is je prima gelukt!. Ik ben blij dat we af en toe nog een stukje kunnen wandelen of fietsen... Anders was het helemaal niet vol te houden. Ben benieuwd hoe het verder gaat... Het is een hele moeilijke kwestie. Het ga je goed en maar rustig aan. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel ander kaartje dan dat we van je gewend zijn....maar ook deze zijn heel erg leuk geworden.
    Ik ben altijd al veel thuis dus kan het goed vol houden natuurlijk mag het van mij wel over zijn maar blijf liever langer binnen dan dat ik ziek wordt.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Ans
    Ah wat een ander soort kaart als we van je gewend zijn, maar ook deze stijl past goed bij je, mooi gemaakt!
    Tja, we weten nog niet zoveel meer, zelf hsb ik geen moeite met thuisblijven, waar ik wel zorgen om heb is mijn werk, veel van mijn collega's zijn ziek, zelf zit ik in de kwetsbare groep vanwege mijn verleden, wij moeten toch maar de mensen verzorgen en dat geeft Richard en mij wel onrust....
    Gelukkig heb ik momenteel vakantie dus kan even afstand nemen....
    Liefs en sterkte Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaarten, Ans! Heel anders dan anders. Erg leuk gedaan.
    En die lockdown, ja, het duurt lang en ja, ik vrees dat het nog veel langer gaat duren...en ja, ik denk toch ook dat het helpt, ook al zijn er toch nog veel besmettingen in verpleeghuizen. De wereld is gewoon niet meer zoals het was voor dat nare virus.
    Dus moeten we er maar het beste van maken met elkaar.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaf deze kaart! Heel leuke stans zo i.c.m. de vogeltjes! Leuk dat je ook CAS laat zien af en toe.
    ja meid, leuk is anders, het vliegt mij soms ook aan hoor. En dan hebben we eigenlijk niet veel te klagen als je kijkt naar de oudjes die opgesloten zitten en alleen de verpleging zien. Of de ouders die zowel moeten werken als hun kroost les geven en ga zo maar door. Maar af en toe er flink van balen mogen we best. En dan maar hopen dat het weer goed komt op den duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie kaartje leuke stansen zijn dat
    gelukkig verveel ik me niet gauw en kan ik lekker kaartjes maken maar ff zomaar naar de stad of zo dat mis ik toch wel maar ja het is ff niet anders

    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, ze zijn schitterend, en helemaal anders dan we van jou gewend zijn!
    Ik ben altijd al veel thuis, maar nu heb ik er soms ook wel moeite mee. Maar we moeten er toch doorheen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk kaartje Ans!
    Zijn we niet gewend van jou.
    De mallen zijn ook erg leuk.
    Ja dat thuis blijven valt niet mee.
    Gelukkig hebben wij nog onze hobby.
    Als je dat niet had duurt de dag wel lang.
    Maar voor hele ouden mensen wel heel verdrietig.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe mooi kan simpel zijn!!!! Ik vind ze schitterend...
    Hoewel ik me niet verveel mis k toch wel heel erg desociale contacten, vooral met de kinderen en de kleinkinderen. Ik vermaak me wel met de vele live uitzendingen van oa HobbyVision. Er is er elke dag wel 1 alleen je wordt er zo hebberig van...
    Liefs en sterkte Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig stijlvolle kaartjes! Ik hoop ook dat Rutte goed nieuws heeft. Dat in die verpleeghuizen snap ik eigenlijk niet. Die mensen zitten toch altijd binnen en komen nergens! Hoe kunnen ze dan ziek worden.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niet de stijl die we van jou gewoon zijn maar oh zo mooi. Ja, 2020 zal een bijzonder jaar worden. Het thuis blijven vind ik niet zo erg maar het contact met kinderen en kleinkinderen dat nu volledig digitaal verloopt vind ik moeilijker. Ook het verbod om mijn moeder te bezoeken in het rusthuis valt zwaar. We moeten er van uitgaan dat het goed komt en volhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha kijk jij ook op de CAS toer deze week Ans...ze zijn super leuk geworden en die sneeuwstans geeft een prachtig effect...en de vogeltjes op de tak samen met die mooie tekst maken het helemaal af..
    En ja het is een heel ander leven met de beperkingen door dit nare virus, maar ik vind het voor de ouderen in de verzorgings en verpleeghuizen in en in triest...
    Zij kunnen geen kant op...krijgen geen knuffel geen arm om de schouders ...Je zou daar maar zitten met een hele grote kans om besmet te worden...Ik heb er echt mee te doen...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat gaaf om een heel andere stijl hier te zien Ans en wat zijn ze ook mooi geworden. Leuk om goud spiegelkarton onder de opgelegde kaart te gebruiken. Leuke stansen hoor. Ik mis vooral de kinderen en de bieb, ik verwacht maar niet te veel van de 28-ste.
    Leuk dat je weer meedoet bij 52 weeks to Christmas.
    Lieve groetjes Miranda (dt 52 WTC)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Ans , wat nu een mooie Cas kaart , leuk joh met de
    gaatjesmal en grappige vogels op dat takje , dit gaat je zeer goed af ook !! DAnk voor je bijdrage voor week 16 ,
    Groetjes Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Twee leuke kerstkaarten heb je gemaakt. Mooie mal ook die met de gaatjes.
    Voor mij mag het ook wel over zijn. We missen onze kinderen/kleinkinderen, ouders, familie en vrienden, dierentuinen en uit eten ook wel, maar als we daar gezond van blijven om het zo te doen, hebben we het er wel voor over. Nog even volhouden!!!

    Groetjes, Astrid xXx

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze mooi Ans, ik vind ze geweldig. Leuk hoe je de stans zo hebt gebruikt. Het komt inderdaad iets mooier uit als er wat diepte in zit hè. Hahaha, dat zou mij ook zomaar kunnen gebeuren, dat ik dat vergeet te doen, vast is vast dan ;-). Mijn moeder vond je kaart prachtig, maar ik heb je ook een mailtje gestuurd. Hou nog vol hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Ans, jij helemaal uit je comfortzone...maar dat doe je goed hoor! Supermooie kaartjes zijn dit! Welk merk is die gaatjesstans! Ik vind ze heel elegant...top!
    Ja van mij mag het ook wel klaar zijn maar helaas kan dat niet...het gaat gelijk weer mis als iedereen los gaat!🤷‍♀️ Diederick Gommers heeft er nog geen vertrouwen in! Afwachten maar! Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superleuke CASkaarten Ans, en nee ik ben er niet klaar mee ik behoor tot de verhoogde risicogroep dus ik ben doodsbang dat mensen dan volledig los gaan.
    Dus de anderhalve meter maatschappij moet nog heel lang bij ons blijven tot het vaccin gevonden is.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow....wat heb je twee PRACHTIGE CAS kaarten gemaakt Ans.....helemaal goed!
    Ja het blijft maar duren he....maar we moeten er met z'n allen doorheen.
    Groetjes en blijf gezond,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige cas kaarten Ans!
    Ja het blijft hier ook duren in België, gelukkig kunnen wij nog in onze tuin en maar we houden het vol, hou je veilig.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beautiful cards Ans, very CAS for you but still lots of lovely details.
    Pauline - Crafting with Cotnob
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Twee supermooie kaart! En als je diverse mensen kent (zoals ik) die nu aan het virus zijn overleden dan hou je graag nog even vol!! Sterkte!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige CASkerstkaartjes Ans....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een schitterende kaartjes Ans.
    ja het duurt allemaal lang, en ik ben bang dat we er nog wel een tijdje bij krijgen...
    Het allerbeste .
    Gezellig dat je meedoet deze week bij 52WTC.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat zijn inderdaad heel andere kaartjes dan we gewend zijn van jou! Maar deze vind ik ook prachtig! Die rode vogeltjes vind ik super leuk!En ach die lockdown, ik denk dat het nog wel een poosje zal duren voor het weer normaal zal zijn! Ik weet ook niet hoe het zal gaan gebeuren maar je moet toch altijd nog voorzichtig blijven, 1,5 meter en zo! dus we zijn nog wel even zoet! Bedankt voor je bijdrage aan 52 WTC. groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh, wat prachtige kaarten, die stans is echt supermooi! Ja, we moeten nog geduld hebben hé, in België zeker nog tot 3 mei... Ook bij ons veel doden in de verpleeghuizen... Nu raden ze ons aan, om tegen 3 mei mondmaskers te bezorgen of er zelf te maken... eens een ander hobby. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie kaarten Ans, leuk is je stans.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beautiful birds, Ans - love your bright wintry colors here - what a cool die set! Lovely! Thanks so much for playing at Sparkles!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer eens wat anders Ans. Mooie CAS kaarten heb je met deze stansen gemaakt.
    En al valt het niet altijd mee die lock down, we houden de moed erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige CAS kaart Ans !
    Blijf gezond !
    Groeten Ineke
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super cas kaarten Ans, leuk om dat bij jou weer eens te zien! EN nee, ik ben het nog niet zat, verveel me niet en ik kan nog naar mijn werk. Helaas is de aandacht eerst nar ziekenhuizen gegaan en later pas naar de verpleeghuizen. Als we niet in de lockdown waren gegaan waren er misschien wel helemaal geen bewoners meer. Als mensen het nu krijgen dan krijgen ze het van ons, de zorgverleners. Dus ik ga ook zo min mogelijk ergens heen waar meer mensen zijn. Alles om te voorkomen dat het in ons huis komt. EN tot nu toe geen enkele bewoner besmet. We doen zo ons best! Dus ik hoop dat iedereen dat doet en dat we zo nog een poosje doorgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Very nice card with a bird. Thanks for sharing with us at CCAYR. We hope you will join us for future challenges. Martina - DT

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Such a great card, love the background and the bird, nicely done. Thanks for playing our challenge at Krafty Chicks.

    Leanne DT/KC

    BeantwoordenVerwijderen
  41. WOW, these are both super and so different from the cards that I often see on your blog. They are super. We got 3 more weeks lockdown yesterday here in Scotland. Its bad in care homes here too sadly. Thanks for joining in with me over on Fezziwigs Festive Frolics, Stay Safe, Hazel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo Ans,
    Prachtige CAS kaarten heb je gemaakt, helemaal super. Nee, ik heb helemaal geen last van het binnen zitten. Ik kom niet in de winkels , ga alleen 's middags een flink blok om en op mijn balkon in de zon.
    De boodschappen worden thuis bezorgd. En met onze hobby verveel ik me geen moment en praat via face time met mijn kinderen en kleinkinderen. Ik wil niet ziek worden dus hou ik me er aan.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bij ons kun je digitaal boeken bestellen in de bieb en dan afhalen, misschien bij jullie ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Beautiful card. Thank you for sharing it with the Cute Card Thursday challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Ans,

    Wat gaaf om bij jou CAS kaarten te zien en nee ik ben de lockdown nog niet zat, komt misschien ook wel doordat ik werk in een vitaal beroep en een tuin hebt. Helaas ging de aandacht alleen naar ziekenhuizen.....Er zijn meerdere soorten zorg instellingen waar veel kwetsbare mensen verblijven jong en oud....en ja het noorden staat er ten opzichte van de rest van Nederland relatief goed voor qua zieken. Hopelijk blijft door zo en blijven hier de zelfde maatregelen gelden als de rest van Nederland.

    Fijn weekend, houd vol en blijf gezond

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtige kaarten Ans! Ik ben de lock odwn ook nog niet zat. Ik ben sowieso geen uithuizig type en het mooie weer helpt wel bij heel de situatie. Ik vind het alleen jammer dat we zo moeten oppassen als we boodschappen doen. En dat we straks niet op vakantie zullen kunnen gaan, daar baal ik wel van. Maar het is wat het is. Ik hoop dat we het virus kunnen buiten houden en dat iedereen rond mij gezond en wel blijft. Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hele mooie kaarten, CAS blijft voor toch moeilijk. En heel slim van je om er meteen 2 te maken.
    Fijne zondag nog, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Your card is magical, delicate and elegant. Thank you for sharing it with the Christmas24 challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dank voor je deelname bij Crafty Friends met deze mooie kaarten. Echt leuk met de stansen die je hebt gebruikt. Groetjes Ela DT

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Fabulous CAS creations hun

    Thank you for sharing with us at 'Winter Wonderland' this month, hope to see you crafting with us again soon
    Hugs Shell xx

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Beautiful! Thanks so much for participating in the Christmas Crafts All Year Challenge this time and good luck :)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. I do like the CAS design. Sorry to be so late commenting. Thank you for playing along with our Sparkle challenge at Christmas 24 Challenge. Deborah, DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Beautiful card!!! Thank-you so much for participating in our CHRISTMAS CRAFTS ALL YEAR 'ROUND challenge. Hope to see your beautiful creations in our next challenge!! �� Have a happy crafty day!!!
    Deanne at A Little Bit O’ Paper

    BeantwoordenVerwijderen