de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

donderdag 16 april 2020

CAS Kerst


Hallo Allemaal,

Een poosje geleden kocht ik een leuke  set stansen, die bleven maar liggen en vandaag laat ik de CAS kerstkaarten zien, die ik er mee maakte.


Ik gebruikte een laagje gouden spiegelkarton, daarop een laagje glitterkarton en daarop een laagje parelmoer glanskarton, verhoogd opgeplakt en de sneeuw stans gebruikt.


De tak gestanst uit bruin cardstock, daarop 2 rode kardinalen, gestanst uit rood glaskarton, de tekst en de ijskristal, gestanst uit goudkarton. Daarna kwam er nog een rand bovenaan, die er weer af ging, een strikje, dat was het ook niet, dus deze is écht CAS geworden..


Ik maakte er meteen 2, de linker verhoogd opgeplakt, bij de rechter (die ik eerst maakte) was ik dat vergeten.. (kaart 33+34).


..de gebruikte stansen..

Zijn jullie die lockdown ook zó zat ? Ik hoop toch echt dat Rutte volgende week beter nieuws heeft, hoelang kun je dit volhouden, om iedereen maar binnen te houden ?  en als je dan leest dat in de verpleeghuizen 5300 besmettingen zijn, dan helpt het ??

Wens iedereen een fijne dag, blijf gezond, Ansxx

Challenges:
Always Fun challenges (CAS) - Sparkles Christmas challenges (critters) - Fezziwigs Festive Frolics - The Holly & Ivy - Merry Little Christmas - 52 Weeks to Christmas - Christmas Crafts all year round - Crafty Sentiments - Fab 'N Funky (snow dots) - Crafty Friends - Winter Wonderland - Christmas 24 (sparkle) - Krafty Chicks (CAS) - Cute Card Thursday (Wings).

maandag 13 april 2020

Gefeliciteerd


Hallo Allemaal,

Vandaag op 2de Paasdag, laat ik de kaart zien die ik voor mijn jongste dochter maakte, zij was afgelopen zaterdag jarig. Ik vond een leuk plaatje en gebruikte het DP van Maja, Life in the country, ik heb pas weer een extra blokje gekocht, ik blijf het mooi vinden..

Ik heb als accentkleur donkerblauw gebruikt, dat haalde alles mooi op.. het lint in de breedte paste er perfect bij,  lang geleden gekregen van een lief hobbymaatje...


Aan de bovenkant een rand van Joy Crafts, ik heb de kaart strak gehouden, ze houdt niet van een volle kaart, de sneakers zijn van Ali, tekstje van Joy Crafts, afgewerkt met een strik van tule en 2 bloemetjes..

Op FB zag ik steeds van die leuke loaded envelopes voorbij komen, die werden dan zo verstuurd, ik dacht dat kan vast wel in de binnenkant van de kaart..


Het paste precies.. in de binnenkant een doily (Ali), tag van MD, tekst en stans van Ali,randjes MD..


.. en gevuld met thee en honing sticks, ze was er heel blij mee, ze had de kaart donderdag al ontvangen en meteen opengemaakt..


..de gebruikte stansen..

Wens iedereen nog een fijne dag, groetjes Ansx

Challenges:
Fab 'N Funky challenges - Daisy Chain - Cute card Thursday - Allsorts ( Blue, old ribbon,new doily die) - Through the purple haze - Love to scrap - Crafty Sentiments - Not Just Cards - Hobbyplezier met kaarten (sketch) - Creative Craft Cottage (fully loaded) - Incy Wincy Designs (shoes) - Love to craft.

zondag 12 april 2020

Pasen /Lente


Hallo Allemaal,

Zoals ieder jaar maakte ik dit jaar ook Paaskaarten, ik had leuke plaatjes liggen, papier er bij gezocht en aan de slag..

Het plaatje gemat op een rechthoek van Ali..


Aan de bovenkant de mooie vlinderstans van Noor gebruikt. De sketch is van Cheerful sketches.
Dubbele strik van 2 soorten tule, toef van kleine bloemetjes en takjes van MD. Het sentiment van Crealies, de banners en het hoekje van Ali...
 Deze was voor mijn oudste dochter. Mijn jongste dochter was gisteren jarig, voor haar maakte ik een speciale kaart, komt morgen op mijn blog.


..en nog 2 deze waren voor Trijntje en Martje, ik krijg ook elk jaar van hen een hele mooie paaskaart.


..de gebruikte stansen..

Wens iedereen hele fijne paasdagen,  blijf thuis ! blijf gezond! groetjes Ansx


Challenges:
Cheerful Sketches - Crafty Catz - Scrapping 4 Fun - Crafty Gals Corner - Unicorn challenge - Crafty Cardmakers - Cut it up challenge - My time to craft - Craft Rocket challenges - Crafty Friends - Aud Sentiments - Crafting Happiness - Creative Fingers - Craft Dee BowZ - Cuttlebug Mania (edge die, rectangle die, leaves,corner)

donderdag 9 april 2020

Winter


Hallo Allemaal,

Kerstkaart vandaag, met een plaatje van Lapland Hobby, het DP is uit 2 blokjes van Hobbycraft ( uit Engeland)..

Achter het plaatje een groene cirkel en daarachter een stans uit goudkarton (Ali)..



De sketch is van Creative Sketchy Girls, aan de bovenkant een stans van Joy Crafts, Winter is van Ali, het rode mutsje extra gestanst en een bontrandje van flowersoft, poinsettia met takken van Ali,
afgewerkt met een gouden glitterstrik met belletjes. (kaart 32).


...de gebruikte stansen..

En plotseling is het stralend weer, dat lokt toch weer veel mensen naar buiten.. Ik hoop dat iedereen verstandig blijft en thuis blijft en anders rustige plekjes op zoekt om te wandelen of te fietsen.. Hier in 't Noorden, worden te weinig mensen ziek ,volgens de viroloog..Ik ga het echt niet opzoeken!

Wens iedereen een fijne dag, blijf gezond, groetjes Ansx

Challenges:
Creative Sketchy Girls - Sparkles Christmas challenges - Craft Rocket challenges - Fezziwigs Festive Frolics - Friendship challenge (etwas rundes) - The Holly & Ivy - Merry Little Christmas - 52 Weeks to Christmas - Crafty Animals - CHNC - Christmas crafts all year round - Crafty Sentiments - Krafty Chicks - C.R.A.F.T. challenge.

maandag 6 april 2020

Thinking of you


Hallo Allemaal,

Dit vond ik wel een heel leuk plaatje, meisje met beer, nu je overal beren voor het raam ziet staan.. Het DP is van First Edition , Sweet Owl.

Het plaatje gemat op een stans van Ali..


De mooie rand aan de bovenkant is van Noor, aan de zijkant een rand van Ali.. Strook kant met een hartjeslintje, de vlindertjes zijn gemaakt met een pons.. Afgewerkt met een dubbele strik van tule met organza én een bloem van organza.. Het sentiment van LOTV, tag van Hunky Dory..


de gebruikte stansen..

Wens iedereen een fijne dag, blijf gezond, Ansx

Challenges:
Craft Rocket - Allsorts (very old butterfly punches) - Crafty Catz - Through the purple haze - Tuesday Throwdown - Pearly Sparkles (bear) - A perfect time to craft - Craft Dee BowZ - Crafty Gals corner - Aud Sentiments - Love to scrap - Creative Fingers - Daisy chain -

donderdag 2 april 2020

Let it Snow


Hallo Allemaal,

Vandaag 2 kerstkaarten in mijn favoriete kleuren,  blauwe tinten met Kraft, het DP is van Ali, het knipvel van MD...

Achter het plaatje een stans uit spiegelkarton van Crealies, daarachter een stans uit Kraft..


De rand aan de bovenkant is van Noor, de smalle randjes van MD, organzastrik met een charm en zilveren strikje,poinsettia van Impression Obsesssion met een swirl van Ali, de ijskristallen van Memory Box, Let it van MD, Snow van Ali..


..en nr. 2


en samen ( kaart 30 en 31 )..


...de gebruikte stansen..

Wens iedereen een fijne dag, blijf gezond, groetjes Ansx

Challenges:
Friendship challenge (etwas rundes) - The Holly & Ivy - Crafty Catz - Merry Little Christmas - 52 Weeks to Christmas - Crafty Animals - Creative Fingers - The Creative Crafters - Fezziwigs Festive Frolics - CHNC - A perfect time to craft - Sparkles Christmas challenges (critters) - Cute Card Thursday - Christmas cards all year round - C.R.A.F.T. challenge (add a charm).