de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

maandag 22 mei 2023

Bloemen groetjes


Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik ook weer een verjaardagskaart met een plaatje van Daantje, leuk de mand met pioenrozen,  op het DP in zwart/wit staan ook pioenrozen, ik vond dat dat er mooi bij paste..



Het plaatje gemat op zwart en wit cardstock..


Het randje aan de bovenkant is van Noor design.. ik heb de papiertjes weer gemat met zwart en wit ..
De roosjes zijn ook in de lila/roze kleur met takje (zwart) en blaadjes van MD.
De strik is van glittertule, vastgezet met een zwarte brad, de vlinder is dubbel en van Ali.
Het sentiment is van MD, het ovaaltje van Card Deco..


..de gebruikte stansen..

Gisteren trok ik de jaloezieën in mijn hobbykamer omhoog en.. daar viel iets uit. Ik schrok me dood, het leek op een enorme wesp, ca. 4 cm groot. Ik deed het raam open en hij/zij vloog meteen naar buiten, ik denk dat deze heeft overwinterd in huis..
Toen ik naderhand ging Googelen zag ik dat het een Europese hoornaar was en ws. een koningin, er stond ook bij dat je deze moet vangen en dan in de diepvriezer zetten om dood te laten gaan, nou dan heeft deze geluk gehad, ik durfde er echt niet aan te komen..

Wens iedereen een fijne dag, groetjes Ansx

Challenges:

37 opmerkingen:

  1. Je kaart is beeldschoon Ans !
    Heel mooi de kleuren roze met zwart . Prachtig gecombineerd..
    Het plaatje staat er zo mooi bij.
    Dat was schrikken gisteren.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaart is heel mooi van kleur, ik vind hem prachtig!
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige felicitatie kaart Ans
    Ik heb dat ooit ook eens gehad met zo'n Hoornaar ik had de koningin de vrijheid geschonken en kreeg als dank een wespennest in mijn slaapkamerraam sponning, die wespen bouwen in een paar uur een nest ter grote van een voetbal
    Hopelijk komt die wesp niet bij jou terug...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gecombineerd weer met elkaar. O jee, dat is schrikken. Ze heeft dus geluk had maar het zijn inderdaad hele nare beesten.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een echte Ans kaart en mooi staat de strook met pioenrozen achter je plaatje! Dat was schrikken Ans en hoop voor je dat de hoornaar ver weg is gevlogen!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooi kaartje weer Ans! Dat lijkt me zeker schrikken en gelukkig dat ie weg is. Ik ben daar ook huiverig van. Groetjes vanuit Frankrijk, Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kaart is schitterend Ans, en wat heb je de papiertjes weer mooi bij elkaar gezocht.
    Dat is zeker schrikken, die wil je zeker niet in huis hebben. Wij hadden vorig jaar een nest, de brandweer is die komen verdelgen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een prachtige kaart heb je weer gemaakt Ans

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen


  9. It's lovely you at our Allsorts 14th Birthday celebrations, thank you so much for joining in.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart weer Ans met dit leuke plaatje. Mooie pioenrozen, ik hou daar ook wel van. Je hebt alles weer fijntjes gecombineerd! En alles wat vliegt of kruipt, ik vind het mooi maar het moet allemaal wel buiten blijven! 😀 Van harte met je schitterende toppertje, juist die creatie voor je dochter! 😍 Leuk voor je. Hoe gaat het inmiddels met je rug?
    Mooie dag vandaag.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaart . Erg mooi samengesteld. Zeker schrikken. Hoornaars zijn geen leuke beesten. Hopelijk verdwijnt dat beestje uit jullie buurt… groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart !!!!!
    Wel even schrikken.....hele winter boven je hoofd gezeten !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow....je verhaal van de hoornaar zou zo van mij kunnen zijn Ans .Vorige week zat er bij ons in de slaapkamer een achter de vitrage. Ik stond met kippenvel over mijn hele lichaam en heb hem uiteindelijk naar buiten kunnen krijgen. Nu ik dit schrijf krijg ik spontaan weer kippenvel!
    Je kaart is prachtig met het mooie plaatje erbij!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow je kaart is weer prachtig Ans, ai dat is even schrikken zijn grote beesten en ze vreten onze inheemse bijen op, brrrr xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie kaart. Wat is dat papier met pioenrozen mooi en staat tof bij het plaatje.
    Brrr, een hoornaar. Ze hebben makkelijk praten om hem te vangen en te bevriezen. Blij dat ie weg is en hopen dat ie weg blijft.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Such a great sketch and lots of beautiful details! Thank you so much for sharing with us at Allsorts challenge this week as well as Four Seasons challenge!
    Ellie
    Ellibelle's Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kaart Ans.
    Mooi plaatje met de pompoen rozen.
    Dat was schrikken gisteren.
    Het zijn inderdaad grote beestjes.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ojee, ik zou me ook wezenloos schrikken en ik zou die echt niet durven vangen, brrr. Je kaart is weer een beauty. Heel mooi die dubbele zwart-wit randjes van het matten en dan met roze gecombineerd vind ik heel mooi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart, mooie papiertjes alles past perfect. Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig kaartje Ans. Dat was effe schrikken en een hoornaar is behoorlijk groot.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Brrrr krijg er kippevel van, gelukkig heb je deze buiten kunnen krijgen.
    Je kaart is erg mooi! Hoe gaat het trouwens met je bil? Hier ging het goed maar sinds een paar dgn weer begonnen, misschien omdat ik meer stilzit doordat ik aan het lezen ben gegaan, en daarna weet je totaal geen zit houding meer aan te nemen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow wat een prachtige kaart met de mooie pioenrozen. Mijn lievelingsbloemen. Heb ze in 2 kleuren hier in de tuin.
    Brr....ik zou dat "beest" ook gewoon weg laten vliegen als dit bij mij was gebeurd. Alhoewel...ik zou geloof ik eerder Hans roepen want hij is mijn held om zoiets te doen. Goed gedaan Ans!


    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie kaart heb je gemaakt met de pioenrozen.
    Wat zal je geschrokken zijn van de grote wesp.
    Ik dacht zelf dat je de Aziatische hoornaar moest vangen en in de vriezer stoppen, de Europese hoort hier gewoon.
    Maar gelukkig is hij weg gevlogen.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Ans,
    allereerst dank voor je verhaal over die hoornaar. Bij on sop de slaapkamer zie ik af en toe ook zo'n grote wesp. Het is nog niet gelukt om hem te vangen of naar buiten te jagen. Nu weet ik wat ik kan doen..tenminste als ik het verschil zie tussen de Europese en de Aziatische.
    Dan je kaart. Die is prachtig. Pioenrozen zijn altijd mooi. De rand erboven is ook weer fijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig kaartje met dat mooi plaatje en zo mooi gecombineerd met zwart en roze.
    Dat zal inderdaad schrikken zijn geweest toen die hoornaar te voorschijn kwam.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een prachtige kaart Ans. Het randje bovenaan blijft zo fijntjes. En dat zal zeker schikken zijn geweest. Gelukkig voor jou, vloog hij weg.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo mooi met al die pioenen op je kaart, het zijn dan ook prachtige bloemen hé. Superkaartje!
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. As always a beautiful card.
    Thank you so much for entering our challenge this week at CRAFT Challenge looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl CRAFT DT xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een prachtige kaart en je hebt het papier en plaatje weer mooi gecombineerd. Brrr, logisch dat je schrikt en maar goed dat ie meteen weg vloog!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Absolutely gorgeous, Ans! Thank you so much for joining our challenge this week at CRAFT Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lovely card!
    Thank you for celebrating Allsorts Birthday Party with us;-))m

    BeantwoordenVerwijderen
  32. A gorgeous card Ans. Thank you for sharing with us over at Morgan's ArtWorld. Love to see you join in each month.
    ~ Gail CT

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een mooie kaart met prachtig papier en plaatje. Mooie vlinder er ook op verwerkt.

    Groetjes, Astrid xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Fabulous project! Thanks for joining us for our "Flowers for Mom" challenge at Crafty Gals Corner!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. A beautiful card Ans, I love all the layers. Thank you for sharing with us over at Morgan's ArtWorld. Love to see you join in each month.
    ~ Gail CT

    BeantwoordenVerwijderen