de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

donderdag 3 augustus 2023

Merry Christmas

 
Hallo Allemaal,

Vandaag laat ik een kerstkaart zien die ik maakte voor 52 Weeks, met het thema: Wat doet jou denken aan Kerstmis van vroeger. Op zoek naar een plaatje kwam ik dit tegen en dit plaatje laat alles zien, wanneer ik aan vroeger denk. De kerstboom met gekleurde ballen, liefst ook met gekleurde lampjes, de slingers, de kralen en het engelenhaar. Ook het meisje met fluwelen jurkje en kanten kraag, doet me denken aan vroeger, toen ik voor mijn dochters ook kerstjurkjes maakte.. 

Achter het nostalgische plaatje een gouden cirkel.. (plaatje NS Cozy Christmas)


De Merry Christmas stans uit goudkarton gestanst, het sterrenrandje ook van goud, daarop 2 poinsettia's, die horen ook helemaal bij kerst.
De strik is van écru glittertule, de sterrenswirl ingelegd met rode sterretjes. 


Ik maakte ook nog een tweede met het jongetje in de ouderwetse houten slee en ook daar is het rode katje te zien.. ( kaart 42 + 43).


...de gebruikte stansen..

 Bij ons is vandaag de 2de Pulledag, de eerste verregende vorige week volkomen, dus hoop nu dat het wat droger zal zijn.

Wens iedereen een fijne dag, groetjes Ansx

Challenges:



34 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten Ans, idd zo denk ik ook aan vroeger, gekleurde lampjes en vooral een bonte boom. Hopend is het vanmiddag beter weer.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten met leuke plaatjes.
    Grappig met de katjes erbij Ans !
    Leuk om dat van vroeger te zien .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaartjes met mooie herinneringen Ans!
    Hopelijk valt het weer vandaag een beetje mee!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, als ik dit lees schieten mij nog meer herinneringen naar boven. Leuk om zo bij iedereen te lezen. Je kaartjes zijn allebei heel mooi en die plaatjes spreken helemaal tot de verbeelding.
    Heel jammer van de Pulledagen. Maar nummer 3 wordt een mooie, dat zag ik bij Weeronline en die mag ik nu graag geloven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2 hele mooie kaarten Ans en ook extra leuk omdat ze nostalgisch zijn.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee prachtige kaarten. Och ja, een fluwelen jurkje had ik vroeger ook. Leuk om bij iedereen de herinneringen te lezen!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 prachtige kerstkaarten heb je weer gemaakt Ans, mooie kleuren combo's

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige kaart Ans.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige nostalgische kaarten Ans.
    Leuk verhaaltje erbij.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten heb je gemaakt.
    Zo lekker sfeervol.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt twee hele mooie kerstkaarten gemaakt. Mooie plaatjes. Ik heb deze plaatjes ook nog in de map…. Heb zelf ook een plaatje van Nellie Snelken gebruikt. Je hebt de kaarten erg leuk afgewerkt met de gouden details. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoe je alles gecombineerd hebt op deze 2 prachtige kerstkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie nostalgische kaarten, Ans! En speciale kerstjurkjes, die maakte mijn moeder ook voor mijn zus en mij.
    Ik hoop dat het wat droger is vandaag...maar ik vrees...
    Bedankt voor het meedoen aan onze uitdaging bij 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt mooie herinneringen Ans, ze komen mij ook erg bekend voor! 😊 Je maakte er prachtige nostalgische kaarten voor, heel mooi gedaan. Dit is/was ook een mooi vel van NS. En van harte met je leuke topper!
    Fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een paar prachtige kaarten gemaakt bij je herinneringen Ans, je hebt er de perfecte plaatjes bij gevonden. Ik duim voor je dat het vandaag wat droger blijft.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat een super lieve kaartjes heb je gemaakt!
    Ik ben bang dat het ook vandaag weer gaat regenen!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kerstkaarten Ans
    Leuk dat het katje erop terugkomt!
    Hier komt de zon er eventjes bij, hopelijk bij jullie ook
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie kaartjes met de leuke nostalgische plaatjes en de leuke details
    gezellig dat je meedoet met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
    groetjes Ellen DT H&I

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige nostalgische kaarten , ik (annemarie) kreeg ook een zelfgenaaid jurkje door mijn moeder aan...heerlijk die herinneringen.
    Leuk dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52W

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou hier komt de regen al heel de ochtend met bakken uit de lucht. Tim zijn hele eerste week vakantie is compleet verregend. Ik zit dus op de bank te genieten van je prachtige kerstkaarten die zo toepasselijk bij je herinnering zijn Ans.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha, jij dacht hetzelfde als ik aan vroeger, de gekleurde lampjes en ballen, je hebt twee mooie kaartje gemaakt Ans..Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat zijn twee mooie nostalgische kaartjes. en het plaatje is echt uit de tijd van vroeger met de gekleurde lampjes en inderdaad wij hadden ook een fluwelen jurkje aan die mijn moeder had gemaakt! Een leuke herinnering Ans en mooie kaartjes daarbij! Gezellig dat je weer meedoet met de uitdaging van 52 WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie, nostalgische kaartjes heb je gemaakt.
    Het was vandaag niet de hele dag droog maar het was beter weer voor de Pulledagen dan vorige week.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Superleuke kaarten met nostalgische plaatjes, And
    Gisteren met bakken vol hier in Friesland, nu beter
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kaarten Ans, voor mijn kinderen maakte ik ook de feestkleding zelf. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dezelfde lay-out maar toch heel anders van uitstraling door de plaatjes en gebruikte kleuren. Ze zijn beide heel mooi, Ans!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuke kerstherinnering van de gekleurde lampjes en het engelenhaar. Ook het fluwelen jurkje klinkt bekend. Het 2e kaartje is ook heel leuk.
    Hopelijk is de 2e Pulledag beter verlopen (al kwam het hier af en toe met bakken uit de lucht).
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie kerstkaarten met herinneringen...
    Fijn dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Twee prachtige kerstkaarten Ans, wat een lief verhaaltje bij je eerste creatie, groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ze zijn prachtig Ans !!!
    Vooral dat engelenhaar herken ik goed.....prikte vreselijk !
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Twee mooie nostalgische kerstkaarten heb je gemaakt. Schattige plaatjes ook voor gebruikt en een leuke sketch.

    Groetjes, Astrid xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lovely work. Thank you for joining the 12 months of Christmas link up. Hope to see you again.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Twee prachtige kerstkaarten (vooral de eerste) met mooie nostalgische plaatjes. En leuk, die bijbehorende herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het zijn twee mooie kerstkaarten met schattige plaatjes. Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen