de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

maandag 15 januari 2024

Afscheid...

 
Hallo allemaal,

Vandaag laat ik 2 kaarten zien, die ik maakte voor mijn dochters, die afscheid moesten nemen van hun geliefde hond/poes.

Mijn jongste dochter heeft Australian Shepherds en haar op één na oudste hond begon te hoesten zo rond 15 december, naar de DA en foto's gemaakt, het bleek longkanker te zijn. Op 29 december hebben ze Thunder in laten slapen, het ging niet meer. En wat een verdriet hebben ze om deze hond te moeten missen..


Ik heb dit leuke model gemaakt, het DP is van Craft Sensations, de rand is van Ali, ook de banners en sentiment zijn van Ali. Het hondje van Memory Box, de strik is van zwarte glittertule, vastgezet met een brad.


Thunder is gecremeerd en nu weer thuis in deze prachtige urn..

Ook voor mijn oudste dochter maakte ik een kaart, ze moest afscheid nemen van haar  poes Roetje, bijna 18 jaar oud.. dat is al weer een paar maanden geleden, maar door de verhuis drukte, niet eerder aan toe gekomen.


Deze kaart is afgewerkt met een witte glitterstrik en belletjes en een zwart touwtje, het poesje is van Memory Box.

Deze tekening is door iemand gemaakt, die zei: " ik heb nog nooit een poes getekend, maar ik ga het proberen"...




... de gebruikte stansen..

Ik heb momenteel best wel veel last van mijn linkeroog, ik heb een troebeling in het oogvocht, ik zie de hele dag zo'n vlek/spinnetje mee bewegen en mijn zicht is ook minder scherp. Lastig om op de laptop te lezen en reacties achter te laten, zo nu en dan lukt het wel...

Wens iedereen een fijne dag, groetjes Ansx

Challenges:

30 opmerkingen:

  1. mooie serene kaartjes, zullen ze zeker wel apprecieren
    jammer dat we zo snel afscheid moeten nemen van onze viervoeters, het zijn altijd echte familieleden
    sterkte
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie kaartjes voor je dochters om hen te steunen in het verdriet met het verlies van hun dier, mooie details heb je gebruikt
    heel veel sterkte met je oog
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je mooie kaarten gemaakt voor je dochters .
    Heel triest dat ze hun hond en poes moeten missen Ans.
    En wat naar van je oog , en lastig.
    Hopelijk is er wat aan te doen.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten voor je dochters Ans.
    Zal ze goed doen, na het overlijden van hun favoriete huisdier.
    Wat vervelend voor je met dat oog.
    Hopelijk is er iets aan te doen.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt 2 mooie kaarten gemaakt voor verdrietige gebeurtenissen. Het gemis zal groot zijn als ze die huisdieren al zolang hebben.
    En heel veel sterkte met je oog.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja wat een verdriet, Ans
    Je houdt zoveel van je huisdier en dat afscheid valt dan zwaar
    Sterkte voor jullie
    De kaarten zijn prachtig gemaakt, mooie herinnering!
    Prachtig zoals de poes is getekend, heel knap!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt hele mooie kaarten gemaakt voor je dochters Ans. Als de huisdieren zoveel jaar in je leven meegaan, dan is dat inderdaad een groot gemis. Je mooie kaarten zullen troost hebben gegeven... En wat 'n prachtige tekening is dit, knap gedaan!
    Fijne dag vandaag.
    GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je prachtige kaarten voor je dochters gemaakt. met hun geliefde huisdier erop. Het is altijd verdrietig als je je huisdier moet missen.,. Een prachtige urn voor de hond en wat een prachtige tekening van deze poes.het is als een foto.,sterkte met je oog. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee prachtige kaarten van dierbare huisgenoten.
    Brengt altijd veel verdriet te weeg.
    Een mooie urn , dus heeft nog een plekje daar.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is heel verdrietig als men afsheid moet nemen van zijn huisdier, je maakte hele mooi kaarten voor je dochters. Prachtige urn heeft Tunder. Sterkte met je oog Ans. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 2 hele mooie kaarten voor deze verdrietige situaties.
    Beterschap met je oog. Mijn man heeft dit ook gehad wat niet zegt dat dit hetzelfde is/was.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verdriet als je je trouwe huisdier moet missen.
    Je maakte prachtige kaarten voor je dochters ter herinnering.
    Beterschap voor/met je oog. Hopelijk knapt het snel weer op.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat allebei je dochters een trouwe viervoeter moesten missen. Je hebt er prachtige kaarten voor gemaakt.
    Wat een prachtige tekening van de kat. Ik dacht dat het een foto was.
    Vervelend met je oog. Ik heb er ook last van, maar gelukkig niet de hele dag door. Sterkte.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze mooie kaarten zullen zeker helpen met het verwerken van hun verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo verdrietig om een huisdier te moeten missen. Je maakte mooie kaarten en die zullen je dochters vast troost bieden. Een prachtige tekening van de poes.
    Sterkte met je oog!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaarten !!!
    Afscheid nemen van je geliefde dier is niet niks.
    Ik heb een hond van 3 en een van bijna 16....
    Naar van je oog....ik had ook zoiets een soort zwarte draden die ik weg wilde slaan... is over gegaan....
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, je hebt prachtige en persoonlijke kaarten gemaakt voor de lievelingen van je dochters. Ze zullen vast bijdragen om het verdriet een beetje te verwerken. De tekening is werkelijk schitterend, wat knap gedaan! Veel sterkte met je oog.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 2 hele mooie kaarten voor verdrietige gebeurtenissen. Zijn dat echte foto’s van hun huisdieren? Ze zijn erg mooi. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh.... altijd zo verdrietig een huisdier te moeten missen na zoveel jaar! Je kaarten zijn allebei heel mooi. En die tekening....ik dacht eerst echt dat het een foto was. Wat ontzettend knap!
    En wat naar van je oog. Houd het maar goed in de gaten! En beterschap gewenst ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat een verdriet is dit, en wat een prachtige kaarten heb je voor hun gemaakt.
    Dat is niet best over je oog, heel veel sterkte dat het snel in orde mag komen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 2 mooie afscheidskaarten heb je gemaakt Ans........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie en lieve kaarten heb je gemaakt voor je dochters.
    Zo'n gemis als je afscheid moet nemen van je huisdier.
    Ik duim voor je dat het snel weer iets beter gaat met je oog, lijkt me erg vervelend.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie kaartjes voor je dochters die helaas afscheid moesten nemen van hun huisdier. Vooral als ze zolang bij je zijn is dat een groot gemis.
    En wat vervelend dat je nu zo slecht ziet, dat is echt heel vervelend als er iets voor je oog mee beweegt. Sterkte!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. These are beautiful memory cards for precious pets. Thanks for sharing with us at MTTC :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat verdrietig zeg.
    Je hebt prachtige kaartjes gemaakt voor je dochters Ans.
    En die vlekjes voor je oog, ik heb er ook last van (je bent er toch wel mee naar de dokter geweest hè, dat is wel heel belangrijk vertelden ze mij toen). Maar gelukkig is het bij mij niet zo erg dat ik er niet vankan lezen ofzo. Sterkte ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Erg naar om een huisdier te moeten missen, ze zijn al zo lang bij je. Lief dat jij kaartjes maakte voor ze, dat zullen heel fijn vinden. Ik vind die tekening van de poes een kunstwerkje, wat mooi gedaan!
    naar dat zicht in je ook, laat er maar even naar kijken, je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het zijn twee prachtige kaarten voor je dochters Ans. Afscheid nemen van een huisdier is altijd verdrietig.
    Sterkte met je oog.
    Bedankt voor het meedoen aan de Girlz Creative Crafts Challenge.
    Groetjes Antje
    DTGCCC

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige kaarten als herinnering aan die mooie huisdieren, het is altijd weer zo triest om ze te verliezen.
    Hier mag je nu ook pas op 67 met pensioen, ik ben nog van het laatste jaar dat op 65 kan.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen