de kaarten van ons mam

de kaarten van ons mam
welkom op mijn Blog

maandag 23 september 2013

...CAS Kerstkaarten ... !!


Goedemorgen Allemaal,

Gisteren was ik aan het kijken wat ik nog had liggen aan kerstspulletjes voor mijn kerstkaarten en ..kwam toen de houten sterren tegen, die ik vorig jaar nà de kerst bij Wibra/Zeeman kocht voor €1,00 ( 8stuks)
en ik kreeg eigenlijk meteen een idee wat ik er mee wilde...

Ik heb nog heel veel karton liggen van 13,5 x 27 cm omdat ik eerst kleinere kaarten maakte, voor scrapkaarten gebruik ik altijd een groter formaat 15x15 cm..
Het papier Scandinavian Winter van Eline er bij gepakt, 8 vierkantjes gesneden en met de naaimachine een stikrand gemaakt..
Voor het ribbelkarton een doos gebruikt, ook vierkantjes gesneden en bewerkt met Gesso..


Twee zijn er klaar, voor de andere 6 ligt alles klaar, aan het touwtje, dat al aan de ster vastzat heb ik een charm geknoopt..De tekst is van Wild Rose Studio en gestanst met de superfijne Go Kreate mallen, ook meteen een achtergrondje gemaakt..


Eigenlijk wel fijn om éérst een voorraadje simpele kaarten te maken, dan heb je die alvast en dan kun je nog zien hoeveel ..Vintage je kan maken..ik heb nog meer houten figuren, dus misschien nog even door..


Maar eerst voor woensdag de kaart maken voor het Kleurenkaart team, ben er nog niet uit, wat dat gaat worden..kerst misschien ???

Graag wil ik mijn 2 nieuwe volgers van harte welkom heten, heb inmiddels één Blog gevonden..en ook wil ik iedereen bedanken voor de bezoekjes aan mijn Blog en de lieve berichten, die jullie steeds achter laten..

Wat was het heerlijk weer de afgelopen paar dagen, lekker wandelweer, niet om buiten te zitten, ik vind het snel te koud, maar boven achter mijn zonnige raam..heerlijk..

Wens iedereen een hele fijne dag ..én week, liefs en groetjes Ans

64 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit, ik heb ze ook nog liggen, en je kan ze bijna niet anders gebruiken als op deze manier, de ster moet een blikvanger blijven, en door de dikte van het hout kan je hem ook niet ergens onder stoppen. Ik ben bang dat ik je kaartje ook een keer ga liften. Zodat ik mijn sterren ook op krijg. Ja met het kleurenkaartteam kan je zo mee doen, rood- lichtblauw gaat prima! Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes zeg !
    Dat is heerlijk voor je voorraad, want voor je het weet is het kerst.....

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, ga hier ook eens zoeken. Jouw CAS kaarten zien er super uit.
    Goed idee om er eerst een aantal CAS te maken en later te zien hoeveel tijd je nog voor andere over hebt. Pik ik van je hoor ;)

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat ziet er mooi uit, misschien simpel maar wel stijlvol
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks dat het simpele kaartjes zijn, vind ik ze toch wel heel mooi hoor. En inderdaad door er eerst een aantal te maken waar niet zoveel tijd in gaat zitten heb je alvast een voorraadje. Succes verder met je kerstkaartjes.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedenmorgen Ans,
    Wat een gaaf idee om eerst wat simpele kaarten, nou ja simpel, te maken. De bewerkelijke komen in november dan aan de beurt. Ik vind deze erg leuk en een goed idee ter navolging met een bende lapjes die ik nog heb liggen.
    Ik heb nog een doos vol, en toch moet ik snel langs de stoffenkramen lopen. De verleiding is altijd nog erg groot.
    Fijne dag en gr Leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kerstkaart Ans en leuk met dat ribbelkarton erachter en dan dat gesso geeft toch een heel leuk effect.
    Geniet van deze mooie dag en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ans,
    Wat een leuke kerstkaartje heb je gemaakt.
    Ribbel karton is ook zo leuk om mee te werken en ik vind de tekst stempels ook heel mooi.

    Fijne dag Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedenmorgen weeerrrr!!!. Terug van weggeweest voor wat vitamine V.....en ff een rondje bloggen...kijken wat ik allemaal heb gemist!! wauwwww wat een mooie creatie en super gedaan!
    Gr ANtoinette
    http://antoinettecreacards.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een beeldschone kaarten, super
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ans,
    Ze zijn klein maar fijn, en anders dan we zijn gewend, maar ik vind ze wel heel stijlvol en gaaf! En niet iedereen waardeert een zelfgemaakte kerstkaart ik maak ook altijd zo'n serie voor er bij! Super mooi bedacht en gedaan. En over je opmerking over mijn bruine handen, ik leef als het kan buiten, en veel met de hond wandelen hè!
    Liefs van gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn prachtig met dat ribkarton en de witte sterren en ook eenvoud gaat je prima af! handig zo'n serie snellere kaartjes, ik doe het tegenwoordig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh Ans, ik ben dit niet van jou gewend maar ook dit is je geweldig goed afgegaan, wat mooi ook eigenlijk. Die sterren komt zo ook ontzettend mooi uit en wat fijn om alvast een voorraadje te hebben, haalt de druk van de ketel haha.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supergaaf gemaakt meis, liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi ans
    ben dit niet gewent van je
    maar het is toch wel heel leuk

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kerstkaart Ans en inderdaad heel anders dan wat we van je gewend zijn, leuk hoor.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke Cas kerstkaartjes Ans, wel heel wat anders dan we normaal van je zien, maar mooi gemaakt....

    Groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ans,
    Eenvoudig is ook mooi. Groot gelijk om een heerlijk voorraadje te maken. Ik vind het super leuk verzonnen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi Ans.
    Ik zag nu niet meteen dat dit een kaart van jou was, een beetje anders van look, maar ik vind dit ook prachtig hoor.
    Erg leuk gedaan zo.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk gedaan Ans, anders dan anders maar wél erg mooi!!! en met spullen die je nog had, ook altijd leuk om er een bestemming voor te vinden,
    Fijne dag en week, geniet van het mooie weer nu het nog kan,
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Ans
    het is even wennen hoor, zulk soort kaarten ben ik niet zo gewend van jou, maar je hebt ze weer prachtig gemaakt, dit mag ook weleens tussendoor toch?
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super zijn ze, geweldige details!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hartstikke gave kerstkaarten zeg, Ziet er echt geweldig uit. Helemaal naar mijn smaak. Ik zou gewoon nog even er mee doorgaan ;) Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat ziet dit er suuuuuuuper gaaf uit
    en wat een goed idee om die houten sterren hiervoor te gebruiken
    ja ze komen heel goed tot hun recht
    en zo heb je toch gauw een paar hele leuke kerstkaarten

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een grappige kaarten leuk met de stempels en de malletjes....om
    op je vraag terug te komen je staat nog steeds in mijn leeslijst hoor.
    Ik zag een tijdje terug ook bij een heleboel mensen mijn pas geplaatste kaartje niet op hun site staan, terwijl ze mij wel volgen. Misschien sta ik niet in jullie leeslijst?
    Liefs Ghea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Ans,

    Eenvoudige kaartjes noem je dat...ik vind ze prachtig en mooi gecombineerd met de houten sneeuwsterren!
    Het begin is nu gemaakt en ik ben benieuwd wat je ons nog meer laat zien....succes!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Ans,
    ik zou bijna zeggen: wat zei ik je?? Heb je opeens zomaar en idee voor snelle kaartjes. En hup, je hebt er weer en serie bij. Heel erg mooi deze kerstkaartjes. Leuk dat je die houten sterren al een tijd in huis hebt en dan schiet er zo een idee in je hoofd.
    Ik ben ook nog aan het broeden op het kleurenkaarten team....
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige kerstkaart, Ans. Heel eenvoudig, maar erg leuk! Eenvoud kan ook mooi zijn ;)
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Ans,

    Ik moest eerst kijken op ik wel op het goed blog zat, hahahaha, we zijn zulke soort kaarten niet van jou gewend, maar ik vind ze super, enig die houten sterren op het ribbelkarton, echt een Toppertje!!!.
    Ja, ik ben ook nog aan het broeden voor KK team,zal wel goed komen!!!!.

    Liefs LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Ans. Wat leuke kaarten met de sterren. Erg mooi bedacht.. Supermooi gemaakt. Zo zie je maar eenvoud kan ook erg mooi zijn. PRACHTIG. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Brilliant cards made Ans as always you come up with fabulous things.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een super gave kaarten, Ans, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze kaarten zien we niet gauw op jouw blog verschijnen Ans. Ik vind ze mooi hoor, maar helemaal anders dan we gewend zijn.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Superrrrrrrrrr Ans!!!!!!!
    Ik heb ook het eea van diehouten dingetjes gekocht maar ben al weer vergeten wat dat was (veel rood geloof ik) maar ga snel eens zoeken in de kerstdoos of ik er nog iets mee kan als ik eindelijk door alle uiltjes heen ben!! Dan vor de inspiratie!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  35. DANK VOOR moet er dus staan.........ik was weer veeeel te snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hele mooie kaartjes Ans, iets anders dan we van jou gewend zijn maar ik vind ze super!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Ans,

    Hele mooie kaart en zo leuk met die kerstster en rondje en ik lees gelijk maar een flinke oplage maken groot gelijk.

    Gr...Bep ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  38. prachtige kaartjes ans
    helemaal anders maar supermooi!
    groetjes doris

    BeantwoordenVerwijderen
  39. heel erg mooi en geslaagd hoor !
    toppertjes zijn het weer,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo Ans,
    heel leuke kaartjes, super met niet teveel poespas...

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. wat een mooie kerstkaarten.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Stoere kaarten heb je gemaakt Ans
    groetjes,lean

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Leuk gedaan Ans, ik hier vorig jaar ook kaartjes meegemaakt

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Ans! Wat een prachtige kerstkaarten, ben helemaal verliefd ;D hihi!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Ans,

    Wat een leuke kaartjes!!
    ZO simpel kan ook mega gaaf zijn!
    Fijn he zo'n voorraadje?!!?
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. creatief hoor, heel mooi, niets eenvoudig, je moet er maar op komen, lieve groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Ans, dit is heel wat anders, maar wel heel leuk en weer ontzettend creatief bedacht. Tof hoor!!!
    Gr Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik vind het knap om CAS kaarten te maken. En deze zijn superleuk geworden. Zo zie je maar dat je met zulke spulletjes prachtige kaarten kunt maken.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Vind je het nu niet moeilijk om deze kaarten te maken Ans? Je hebt altijd zoveel op je kaarten zitten en hier zit dan haast niks op. Ze zijn hartstikke leuk hoor, maar ik denk dat je een idee had dat ze nog niet af waren, terwijl ze helemaal super leuk zijn :)

    groetjes,Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Zo leuk om eens totaal andere kaarten van je te zien. En ook dit gaat je prima af. Ik hou persoonlijk heel erg van deze stijl dus ik vind ze helemaal SUPER!!!

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ze zijn mooi Ans en bij deze doe je me ook denken aan het KKT van woensdag. Ik heb me ook opgegeven en hopelijk heb ik nog de tijd om er iets van te bakken!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Deze 2 kaarten zijn schitterende. de ander worden ook vast en zeker prachtig. Het is wel heel wat anders dan wat ik van je gewent bent. Maar zeker niet minder mooi.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat leuk Ans, dit kun je dus óók al, supergoed gelukt! CAS is ook erg mooi zie je wel en lekker snel klaar, ideaal als je veel kerstkaarten moet maken. Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  54. heel mooi je CAS kerstkaartjes Ans...heel mooi met dat ribbelkarton en dan gesso erover...lijkt samen met die mooie ijskristal echt winters...
    Knap gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Prachtige CAS kaart Ans.... heb vorig jaar ook kerstkaarten met deze houten figuurtjes gemaakt; lekker snel hihi....
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Slim om wat snelle kerstkaartjes te maken .
    En ze zijn ook nog super leuk .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Mooi hoor Ans, leuke kaarten! En wie wat bewaart die heeft wat! Prachtig zijn deze kerstkaarten, mooie mallen ook. Heerlijk om af en toe iets anders te maken toch. Handig hoor zo'n voorraadje, zou ik ook eens moeten doen haha! Fijne week nog!
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een leuke gave kerstkaartjes Ans - superleuk gemaakt zo en het schiet lekker op ;).

    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Goh zeg wat ga jij snel....of wat en ik traag ...kijk ik een paar dagen niet en zie hier weer veel nieuwe posten.
    Ik heb deze kerststerren ook wat een leuk idee om er zo kaarten van te maken!
    Ik lees even door op je blog tot zo

    BeantwoordenVerwijderen